Înainte de toate…
Gândiţi-vă şi stabiliţi
bugetul pe care doriţi să-l investiţi pentru cumpărarea unei maşini. Nu are
rost să vă pierdeţi vremea căutând maşini care vă depăşesc posibilităţile
financiare. Pentru a vă face o idee cu privire la aceasta, verificaţi
site-urile cu anunţuri de vânzări auto. Acestea au, de regulă, opţiuni de
căutare prin care puteţi filtra după mai multe criterii afişarea rezultatelor.
De asemenea, târgurile de maşini şi ziarele ori revistele cu anunţuri de vânzări
vă pot ajuta.
Deşi nu sună prea plăcut,
luaţi totuşi în considerare următorul aspect: veţi avea nevoie de bani în
viitorul mai apropiat sau mai îndepărtat, pentru reparaţii neprevăzute în cazul
cumpărării unei maşini second-hand. Din experienţa de până acum, s-a dovedit că
suma alocată, de cele mai multe ori, nu a fost una neglijabilă…
Există maşini sport, maşini
de familie, SUV, maşini pentru firmă etc. Unele sunt mici, foarte utile în
oraş, deoarece sunt compacte si uşor de parcat, altele sunt mai potrivite
pentru deplasările cu familia cum sunt cele tip mono-volum, cu şapte locuri sau
cele cu spaţiu mare pentru bagaje foarte
apreciate de către cei care au mici afaceri.
SUV - urile (Sport Utility
Vehicle) îmbină spațiul util al unui break cu capacități pentru teren
accidentat deşi nu sunt vehicule off-road.
Ce nevoi doriţi să vă
satisfacă maşina la care vă gândiţi? Care sunt aşteptările pe care le aveţi în
ce priveşte consumul? Doriţi o motorizare Diesel sau una pe benzină? De ce?
Aveţi în vedere că, deşi motorul Diesel
consumă mai puţin carburant, de regulă, o maşină echipată cu un motor de acest
tip costă mai mult. Apoi, întreţinerea
unei astfel de maşini este mai costisitoare (filtrele de motorină sunt mai
scumpe şi se schimbă mai des prin comparaţie cu modelele pe benzină, uleiurile
de motor sunt mai scumpe, kit-urile de distribuţie, de asemenea etc.). Mai
mult, colecţia de piese care intră în componenţa suspensiei se uzează mai
repede, motorul Diesel fiind mai greu.
Prin urmare, modelele care
nu se pliază pe necesităţile reale şi care nu vă sunt necesare, trebuie
eliminate din listă.
Alte întrebări pe care ar fi bine să vi le
puneţi, pe lângă cele cu privire la întreţinere, ar fi cele legate de valoarea
impozitului care trebuie plătit, costul asigurărilor obligatorii RCA, a
rovignetei a poliţei CASCO etc. Luaţi în calcul şi aspecte cum ar fi:
distanţele medii pe care le veţi parcurge anual, dacă va fi folosită sau nu
exclusiv urban sau extraurban, ce valoare comercială va avea maşina peste o
vreme în caz că veţi dori să o revindeţi şi lista poate continua.
SFAT: nu ezitaţi
să vă adresaţi autorităţilor competente pentru a afla procedurile de
înmatriculare auto şi taxele care trebuie achitate odată cu demersul respectiv.
Aceste proceduri şi taxe suferă modifică destul de des, aşa că ar fi înţelept
să fiţi la curent cu ele.
Ignorarea acestui aspect ar
putea să vă dea mari bătăi de cap. Un grad de poluare ridicat – corespunzător
unui an de fabricaţie mai vechi, asociat cu o capacitate cilindrică mare poate
genera o taxă de aşa-zisă primă înmatriculare neverosimil de mare (indiferent
sub ce denumire s-ar ascunde), care va fi foarte greu dacă nu chiar imposibil
de suportat.